Zpět na články

Dlouhé příspěvky na sítě nepatří, pište je na web!

Dlouhé příspěvky na sítě nepatří, pište je na web

Prostě a jednoduše dlouhé příspěvky na sítě nepatří, pište je na web!

Můj otec, marketér David Dirbák, mi nedávno vnukl zajímavou myšlenku. Říkal mi: „Nechápu, proč dnes všichni sdílejí dlouhé příspěvky na sociálních sítích, místo aby je umístili na svůj web a následně na ně odkazovali. Zvýší jim to návštěvnost webu a pomůže v oblasti SEO.

A tehdy mi to došlo. Dává to smysl. Proč bych měl něco dávat na sociální sítě, když to můžu mít na svém webu? Tam si můžu hlídat klíčová slova a hlavně – obsah je můj, nepatří žádné jiné platformě.

Příklad dlouhého příspěvku, který by měl patřit na web:

Dlouhé příspěvky na sítě nepatří, pište je na web

Dlouhé texty patří na web. Tam si je čtenáři v klidu přečtou a ještě zlepšíme návštěvnost a čas strávený na stránce. A to se vyhledávačům líbí.

A tak se pojďme zeptat i AI Gemini, co si o tomto tématu myslí:


Sociální sítě jsou skvělým nástrojem pro komunikaci a sdílení obsahu s vaším publikem. Nicméně, pokud jde o delší texty, existuje lepší alternativa než psát dlouhé příspěvky přímo na těchto platformách. Místo toho je výhodnější publikovat takový obsah na vašem webu a následně na něj odkazovat ze sociálních sítí. Proč tomu tak je?

Lepší čitelnost a formátování

Dlouhé texty na sociálních sítích mohou být hůře čitelné a formátování bývá omezené. Na webu máte větší kontrolu nad vzhledem textu, můžete používat nadpisy, odstavce, tučné písmo, kurzívu a další prvky, které zlepšují čitelnost a usnadňují orientaci v textu.

Více prostoru pro obsah

Sociální sítě často omezují délku příspěvků. Na webu takové omezení nemáte a můžete publikovat texty libovolné délky. To vám dává více prostoru pro vyjádření vašich myšlenek a sdělení všech důležitých informací.

Zvýšení návštěvnosti webu

Odkazování na vaše webové stránky ze sociálních sítí je skvělý způsob, jak zvýšit jejich návštěvnost. Uživatelé, kteří kliknou na odkaz, se dostanou na váš web, kde si mohou přečíst celý článek a případně se seznámit i s dalším obsahem.

Budování autority a důvěryhodnosti

Publikování kvalitního obsahu na vašem webu vám pomáhá budovat autoritu a důvěryhodnost ve vašem oboru. Uživatelé, kteří pravidelně navštěvují váš web, vás začnou vnímat jako experta a budou se k vám s důvěrou obracet.

SEO

Webové stránky s kvalitním obsahem mají větší šanci se umístit na předních pozicích ve vyhledávačích. To vám může přivést další organické návštěvy z vyhledávání.

Jak na to?

  1. Napište kvalitní a zajímavý článek na váš web.
  2. Vytvořte stručný a poutavý příspěvek na sociální síť, který bude obsahovat odkaz na váš článek.
  3. Sdílejte příspěvek na sociálních sítích a sledujte, jak se zvyšuje návštěvnost vašeho webu.

Závěr

Publikování dlouhých textů na webu a odkazování na ně ze sociálních sítí je efektivní strategie, která vám pomůže zlepšit čitelnost a formátování vašich textů. Představte si, že máte obsáhlý článek plný důležitých informací. Na sociálních sítích by se takový text mohl ztratit v záplavě krátkých příspěvků a navíc by jeho formátování bylo omezené. Na webu máte plnou kontrolu nad vzhledem textu, můžete používat nadpisy, odstavce, tučné písmo, kurzívu a další prvky, které zlepšují čitelnost a usnadňují orientaci v textu.

Ještě jednou a naposledy: Dlouhé příspěvky na sítě nepatří, pište je na web!


A co si o tom myslíte vy? Napište mi k tomuto příspěvku. Podívejte, i tady se dají přidávat komentáře.

Sociální sítě nám pomáhají budovat komunitu, ale proč ji mít jen tam? Přeneste ji k sobě na web, kde máte vše pod kontrolou a kde vaši čtenáři najdou veškerý obsah. A jak vidíte, i vizuální styl může být podobný jako na sociálních sítích, třeba pomocí ikonek. 🙂

A ještě jedna věc. Na sociálních sítích byste se nemohli takhle rozepsat. Museli byste text zkracovat a neustále přemýšlet, jestli už to není moc dlouhé. Tady máte prostor pro vše, co chcete říct.

Jmenuji se Bruno Dirbák a vedu skupinu Abuko Group. Naším posláním je pomáhat firmám s komplexním řešením jejich služeb a přinášet jim hodnotu.

Mohlo by se líbit: Proč mít v týmu kvalitního obchodníka

Napsat komentář